שאולי כדורי

תאריך לידה: 02/03/1970 תאריך פטירה: 20/02/1994
שאולי כדורי
שאולי נולד ב 3.02.1979 בקיבוץ שובל להורים שרה ומשה, בן בכור. ילד שכל המטפלות שיבחו אותולגאוותם של ההורים הצעירים. הוא עבר את כל שלבי הגדילה של תינוקות וילדות "בהצטיינות". לא פסח אפילו על התקופה הכוחנית אותה עובר כל ילד חסון וחזק. תקופה זו חלפה לו מהר כי שאולי היה ילד חכם אשר הבין מהר כי יש דרכים אחרות לתפוש את עמדתו בחברה. הוא נהיה ילד מבין עושה ועוזר. תכונות אלה עשו אותו דמות מרכזית בקבוצתו.
 
טבעי היה שבמוסד החינוכי היה מדריך לצעירים. התרשמויותיו במבצעים של הקבוצה "יום משימות" בבאר-שבע מראים הבנה של ילד בגיל צעיר יחסית. הרצינות ומאמץ אשר השקיע בעבודת הגמר בנושא "הניכור בחברה המודרנית" הראה את ניסיונו של שאולי להצדיק את צורת החיים הקיבוצית, כעיקרון כללי. העקרונות, הבנה, אחריות ומעשה עשו ממנו מדריך מאוד מצליח בפעילותו בתנועה בעיר.
 
נקודה חשובה בהתגבשות השקפותיו היה הביקור בפולין במחנות ההשמדה. המפגש המוחשי עם תיעוד הזוועות, אשר פגעה גם במשפחתה של אמו שרה, נתנו משמעות חדשה, לזיקתו לעצמו כבן העם היהודי. הוא הצליח להעביר את עומק רשמיו כשמסר דו"ח על הביקור הקשה. קורותיו בצבא היו המשך טבעי למה שקדם. ראשיתו התגייס לחיל האוויר ממנה פרש בשלב ה"פייפרים." התקבל לפלוגת בני משקים בנח"ל במסגרת הצנחנים. גמר קורס קצינים כחניך מצטיין ,משם דרך הדרכה לפיקוד על פלוגה אותה הוביל בשירות בט"ש בחן-יונס, רמאללה, קוו הצפון ולבנון.
 
במהלך 1994 שובץ להיות ממ"ח בבית ספר לקציני חי"ר בדרגת סרן. בדרך מהצפון הרחוק לתפקידו החדש, שאולי נפצע באורח אנוש בתאונת דרכים, שאירעה ביום 15.6.1994 בכביש שבין צומת בית רימון לצומת המוביל. חמישה ימים לאחר מכן, ב- 20.6.1994 נפטר שאולי מפצעיו.