צליל אליעזר

תאריך לידה: 29/01/1986 תאריך פטירה: 24/12/2006

הנצחהצליל בנם של אפרת וניסים. נולד ביום י"ט בשבט תשמ"ו (29.1.1986) בבאר שבע. אח בכור לסי וניצן. עד גיל ארבע גדל בערד, אז עבר עם משפחתו ליישוב הקהילתי טנא עומרים שבמועצה האזורית הר חברון ושם התגורר כשנתיים. לאחר שהוריו התגרשו, עבר לגור ביישוב צוחר, שם התחנך בבית-הספר "הבשור" והתגלה כתלמיד מחונן. מאז ומתמיד היה מחובר לבעלי חיים, לטבע ולספרים. בילדותו כינו אותו הכול "המגדיר" מאחר שידע לזהות בוודאות כל צמח ובעל חיים.

 

לאחר כשנתיים ביישוב צוחר עבר צליל עם בני משפחתו ונקלט בקיבוץ כרמים. הוא התחנך בבית-הספר היסודי "ניצני הנגב" שבקיבוץ בית קמה וזכור כילד מוכשר, יסודי, החלטי, חרוץ וחכם מאוד. צליל למד קרטה, ניגן באורגן, מפוחית וגיטרה, כתב והלחין שירים, שר והקליט. את לימודיו המשיך בבית-הספר התיכון "מבואות הנגב" שבקיבוץ שובל. מתוך סקרנות ורצון לפתח תרופות ולחקור את הנושא של מחלות אנושות, בחר ללמוד באופן מוגבר כימיה.

 

בקיבוץ כרמים השתייך צליל לקבוצת הנוער והרבה לעסוק בספורט. נוסף על אימוניו בקרטה רכב על אופניים, יצא לטיולים רגליים ולריצות, ביקר בחדר הכושר והרים משקולות. צליל אהב מאוד לקרוא ובמיוחד נמשך לז'אנר של מדע בדיוני. הוא היה אספן מושבע – אסף דגמי מכוניות ייחודיות, בולים, קופסאות גפרורים מרחבי העולם ומטבעות, וכן אסף זיקוקים. צליל נחשב ל"פריק" של מחשבים, גילה התמצאות בעולם זה והיה חובב גדג'טים. טרם גיוסו התקבל צליל לקורס קדם-צבאי בבית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה וסיימו בהצטיינות כטכנאי דרג א'. בביקור מוקדם שערך באחד מבסיסי החיל התאהב מיד במטוס ה"סופה" וידע כי ירצה לעבוד על מטוס זה.

 

בחודש פברואר 2005 התגייס והודות לכישרונו ולרצונו להגיע לטייסת מבצעית, נבחר לשרת בבסיס "רמון". מיד עם הגיעו לבסיס הקבע, הגיש הצעת ייעול שזיכתה אותו בתעודת הוקרה. בהמשך צבר הסמכות, קיבל דרגה והתקדם מקצועית ואף התמנה לאחראי צוות מטוס ה"סופה".          לכל אורך שירותו הצבאי בלט צליל כחייל, חבר ואדם משכמו ומעלה, בעל יכולת נתינה אין-סופית. הוא היה מקצוען, בעל ידע ורצון לדעת. חבריו כינו אותו "כוכב" ומפקדיו ייעדו לו תפקידים רבים. צליל הומלץ לשירות בצבא הקבע ולאחר חיזורים ארוכים ניאות להסכים. עתידו בחיל היה מובטח, ובאופק נחזו קידום מקצועי ותרומה רבה לחיל.

 

סמל צליל אליעזר נפל בעת שירותו, ב – 24.12.2006. חודש לפני שמלאו לו עשרים-ואחת הוא הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית העלמין במיתר. הותיר אחריו הורים ושתי אחיות. חבריו של צליל הקימו לזכרו קהילת מנחמים באתר האינטרנטEVELNET.